Wiedza ekspercka – oferta szkoleniowa na Targach WorldHotel

9. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel będą okazją do poszerzenia wiedzy w obszarach ważnych dla profesjonalistów z branży hotelarskiej. Na targach będzie można skorzystać z pięciu szkoleń, których tematyka zainteresuje zarówno osoby przymierzające się do inwestycji, jak i działające już w biznesie. Wydarzenie odbędzie się w dniach 12-14 października br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

Organizator Targów WorldHotel, firma MT Targi Polska, zachęca do skorzystania z oferty szkoleń dostępnych podczas trzech targowych dni. Grzegorz Sendor, koordynator Targów WorldHotel, potwierdza, że do współpracy przy organizacji programu merytorycznego zapraszane są cieszące się uznaniem firmy. – Warsztaty i konferencje prowadzą doświadczeni praktycy, więc wysłuchanie ich może stać się inspiracją, by wdrożyć zmiany lub całkiem nowe pomysły  w swoich przedsięwzięciach – dodaje.

Innym ważnym elementem Targów WorldHotel jest śniadanie biznesowe dla prezesów i dyrektorów największych hoteli w Polsce. Tematem tegorocznej dyskusji będzie „Gospodarka współdzielenia – nowy partner czy zagrożenie?”. Gospodarzem tego wydarzenia, na które obowiązuje specjalne zaproszenie, jest Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego wraz z MT Targi Polska.

Zanim powstanie nowy obiekt

Rynek hotelarski w Polsce cały czas się rozwija, powstaje wiele obiektów różnej kategorii i o różnym charakterze. Podstawą udanego biznesu jest dobre przygotowanie projektu, w czym mogą być pomocne szkolenia w czasie targów.

Firma Projekt Hotel poprowadzi seminarium pt. „ABC inwestycji hotelarskiej”. Skierowane jest ono do osób, które planują inwestycję hotelarską albo już taką prowadzą i stają przed różnymi wyzwaniami. W trakcie wykładu prowadzący zaprezentują teorię oraz przykłady działań, jakie powinien prowadzić inwestor, aby osiągnąć sukces. Omówione zostaną zarówno zagadnienia związane z doborem lokalizacji, przeprowadzeniem rzetelnej analizy rynku i konkurencji, a także dotyczące budżetu i finansowania projektu. Nie zabraknie porad dla inwestorów, będzie można także zapoznać się z programem do kontrolingu hotelowego USALI Comarch BI Point. Dodatkowo przewidziana jest rozmowa na temat chińskich marek hotelowych w Europie i potencjale inwestorów z Państwa Środka. Bezpłatne seminarium odbędzie się 13 października o godzinie 10.30.

Z kolei dla inwestorów planujących uruchomienie hotelu w zabytkowym obiekcie interesująca będzie bezpłatna konferencja pt. „Realizacja funkcji hotelowych w obiektach zabytkowych”. Organizatorem spotkania jest firma Archaios. Eksperci zaprezentują wybrane realizacje architektoniczne w obiektach zabytkowych oraz opowiedzą o Domach Pielgrzyma jako udanych przykładach takich projektów. Uwaga będzie poświęcona również współpracy architekta z konserwatorem, a w czasie indywidualnych konsultacji będzie można zasięgnąć informacji o procedurze uzyskiwania zezwoleń konserwatorskich. Poza tym przybliżony będzie temat możliwości pozyskiwania środków z programów europejskich. Konferencja zaplanowana jest na 14 października na godzinę 10.30.

Sprawne zarządzanie hotelem

Zarządzający obiektami mogą skorzystać z propozycji, których celem jest nauka optymalizacji procesów w hotelarstwie i gastronomii. W ramach Akademii Hotelarza odbędzie się szkolenie pt. „Efektywna organizacja pracy hotelu”, podczas którego będzie można dowiedzieć się jak budować strukturę zatrudnienia w poszczególnych pionach, jak ustalać wysokość zarobków oraz systemów premiowych na poszczególnych stanowiskach. Spotkanie odbędzie się 12 października o godzinie 12.00. Koszt szkolenia to 249 zł netto.

Innym obszarem, który dynamicznie się zmienia jest Big Data. Dostęp do ogromnej ilości danych wymaga umiejętności dokonania analizy i wyciągnięcia właściwych wniosków. Firma Z-Faktor we współpracy z MPI Poland Chapter poprowadzi bezpłatne szkolenie pt. „Wpływ czegoś na coś a maksymalizacja zysków hotelowych. Co mierzyć a czego nie?” W dyskusji wezmą udział doświadczeni hotelarze reprezentujący zarówno hotele sieciowe, jak i niezależne. Szkolenie odbędzie się 13 października o godzinie 10.30.

Nie zabraknie też tematyki związanej z promocją hotelu w Internecie. Przedstawiciele z grupy eHoliday.pl poprowadzą spotkanie pt. „Zarządzanie wizerunkiem hotelu w Internecie – trendy, narzędzia, technologie”. Będzie miało ono miejsce 13 października o godzinie 11.30.

Informacje praktyczne

Targi WorldHotel odbędą się w dniach 12-14 października br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Do 10 października można dokonać rejestracji online, która uprawnia do bezpłatnego wejścia na targi. Formularz rejestracyjny oraz szczegółowy program znajdują się na stronie www.worldhotel.pl.